Stát podporuje Škodu Auto v investicích
Nedávno probleskla médii pozitivní zpráva o podpoře českého automobilového průmyslu. Česká republika dá na rozvoj závodu automobilky Škoda v Kvasinách na Rychnovsku zhruba dvě miliardy korun. Řekl to před nedávnem český premiér Bohuslav Sobotka.
Nejmladší závod s pestrým výrobním programem
Kvasinský závod, který patří automobilce Škoda, sice je nemladším závodem tohoto výrobce u nás, i tak se ale pyšní velmi dlouhou a bohatou tradicí. Počátky závodu se datují už do 30. let 20. století. Roku 1934 zde vyrobili první dvoudveřovou karoserii určenou ro čtyřsedadlový automobil JAWA 700.
Po skončení 2. světové války se závod začlenil do mladoboleslavské automobilky jako její součást. Výrobní program továrny byl v poválečných letech velmi pestrý. Zahrnoval tehdy model Superb, dále kabriolet Felicia, model 110R a sportovní kupé Rapid a ještě pick-up model se základem vozu Felicia.
Příspěvek půjde hlavně do infrastruktury
Dnes výrobní linky v Kvasinách pouštějí do světa modely Superb a Superb Combi a SUV Yeti a také MPV Roomster. Nyní se vedení automobilky chystá závod rozšířit a také výrazně zmodernizovat. Díky tomu dojde ke zvýšení jeho výrobní kapacity, a to až na 280 tisíc automobilů ročně. Plánované investice navíc mají přinést až asi 1300 nových pracovních míst, což výrazně pomůže zdejšímu regionu.
V současnosti má přitom závod cca 4500 zaměstnanců, kteří jsou vedení jako kmenoví, celkově zde ovšem pracuje přes 5000 lidí. Kromě toho se ale v okolí kvasinské automobilky chystá výstavba průmyslové zóny, což přinese i novou infrastrukturu. Automobilka chce celkově investovat až 13 miliard korun. Dvoumiliardová státní podpora pro její plán by přitom měla podle jejího vedení směřovat hlavně do již zmiňované infrastruktury a průmyslové zóny.