Audi e-tron 55 quattro
Kamery místo zrcátek? To je Audi e-tron 55 quattro
Model, který byl představen již v roce 2018. Ne vždy jde každý plán tak hladce, jak by měl, proto jsme si na něj museli počkat až do léta 2019. Tento model je však po všech stránkách velice zajímavým vozem, který stojí za to si představit.
Žádné zbytečné výstřednosti
Audi zvolila klasiku, která vypadá skvěle. Na první pohled byste si ji jistě mohli splést například s Q5. Nesetkáte se s žádným vyčnívajícím vzhledem, abyste rozeznali, že se jedná o elektromobil. Má svůj přirozený tvar, který vypadá dobře. Jediný rozdíl je u zrcátek.
Kde jsou zrcátka?
V základní výbavě samozřejmě získáte naprosto normální elektromobil se zpětnými zrcátky. Za příplatek však můžete mít virtuální zpětná zrcátka. Jde o kamerový systém, který promítá prostor za vozidlem pomocí sedmipalcových OLED displejů. Ty jsou umístěné na dveřích.
Blíže k e-tronu
E-tron je auto s pohonem všech kol. Na zadní i přední nápravě najdete elektromotor. Výkon se vyšplhal na 265 kW a nabízí i krátkodobý boost na 300 kW. Zrychlení zvládne za 6,6 vteřiny, s boostem dokonce za 5,7 vteřiny. Jeho maximální rychlost je elektronicky omezena na 200 km/h. Dojezd e-tronu je po modernizaci, přesněji snížení zbytkového brzdného momentu, o 25 kilometrů delší. Na jedno nabití tedy ujede až 436 kilometrů.
Nabíjení
Přestože se nejedná o malé auto, což by pro něj původně znamenalo velmi dlouhé nabíjení, nabízí výkon až 150 kW. Energii na 100 km získáte za 10 minut, nabíjení z 5 % na 80 % trvá přibližně půl hodiny. Stále se tu ale setkáme s nedostatkem nabíjecích stanic, navíc rozhodně ne s takovým výkonem. Proto si automobil nabijete nejlépe doma.
Auto s délkou téměř 5 metrů a hmotností 2,5 tuny získáte za 2,1 milionu korun. Jistě je třeba si na začátku zvyknout na nezvyklý kamerový systém a rozhodně buďte opatrní při řízení, než si budete za volantem 100% jistí.