Dacia Lodgy recenze
Dacie je značka, která doslova zaplavuje české silnice. Fyzické osoby i nejrůznější právnické osoby rozšiřují svůj vozový park o cenově atraktivní modely z řad Dacia. Početnější rodiny uvažují o Dacii Lodgy se sedmi plnohodnotnými místy. Právě Lodgy je předmětem dnešního článku.
(Ne)svezme se Dacií Lodgy
Dacie Lodgy je model známý jako ten, který lze doplnit o další dvě sedadla a svézt tak celkem 7 osob najednou. Proto o tomto automobilu uvažují rodiny se třemi a více dětmi.
Jednu takovou Dacii jsme testovali 3 měsíce na cestách různého druhu. Po dálnicích, rychlostních komunikacích i po lesních či lučních komunikacích.
Specifikace vozu
- Dacie Lodgy, SCe 75 kW, obsah 1598 ccm
- výbava Stepway včetně zadní parkovací kamery, mapového pokrytí Evropy, vyhřívání předních sedadel či elektricky ovládaných oken
Začněme pozitivně
Mile překvapí možnost vypnout přední Airbag bez nutnosti navštívit autorizovaný servis. Vypnutý Airbag je signalizován ikonou, aby posádka nezapomněla bezpečnostní prvek opět aktivovat.
Dacie Lodgy je velmi prostorný vůz. I ve verzi se sedmi místy je v automobilu prostor pro golfky a řádný nákup.
Díky vysokému podvozku se nemusíte bát jet cestou necestou. Ale pozor, Dacie nerada mokrý terén.
Pokračujme negativně
Další část je zaměřená na negativní zkušenosti s Lodgy.
Zadní parkovací kamera
U takto dlouhého vozu je zadní kamera příjemným prvkem. Problém je, že po nastartování vozu chvíli trvá, než displej v automobilu naběhne. Stane se, že nastartujete, dáte zpátečku a čekáte, čekáte… A pak to vzdáte a couváte bez kamery.
Zadní parkovací senzor a kryt na tažném zařízení
Jak bylo řečeno výše. U vozu těchto rozměrů ocení řidič asistenty, například parkovací senzor. Bohužel, pokud doplníte Lodgy o tažné zařízení, musíte si vybrat. Buď na tažném zařízení budete mít kryt a senzor bude při zařazené zpáteční rychlosti pípat o život. Nebo vyhraje kryt a senzor deaktivujete.
Plechy sem, plechy tam
Dacie nepatří mezi luxusní automobilky. Dokazuje to i ne zcela navazující karoserie. Rozdílné mezery na levé a pravé straně. Dveře, které nejsou v linii s okolní plechařinou. I to je Dacie. Aneb jak v autorizovaném servisu pravili: „Co díl, to originál.“
Ham, ham, sním vás
Jak se říká, spotřeba časem klesne. Opravdu. Z počátečních 10 litrů se po 3 měsících snížila na 8,6 l/100 km.
Mějte strpení
Kdo jezdil Dacií, má pochopení pro Dacii zdolávající i mírné stoupání na trojku rychlostí spícího blesku.
Předjíždění s touto motorovou výbavou je na vlastní nebezpečí. Rozjet se na dálnicí? Ale ano, po několika vteřinách s nohou na plynu se dostanete i přes limitních 130 km/h.
Okna zavřená?
Ve vyšších rychlostech (od 90 km/h) automobil hučí tak, že se pasažéři rozhlíží a kontrolují, jestli nejsou otevřená okénka.
Zatracené sluníčko
Displej vozu zaujme svou velikostí. Bohužel v případě slunných dnů ať nastavujete systém jak chcete, musíte si nakonec pomoci stíněním rukou.